A Prestashop hamarosan megjelenő 1.6-os verziója jelentős újításokat tartogat. Számos új technológia kerül beintegrálásra. Ennek eredményeképpen megnövekedett vásárlói élményt igér, de gondoltak a webáruház üzemeltetőire is. Ugyanis az adminisztrációs felület is át lesz alakítva a hatékony és örömteli munka érdekében.

Új reszponzív téma

Ami a kinézetet érinti a legjelentősebb változás, hogy a Prestashoppal szállított alapértelmezett sablon reszponzív lesz. Ez azt jelenti, hogy a webáruház felülete képes alkalmazkodni a legkülönfélébb képernyőfelbontásokhoz. Így a legjobb felhasználói élményt fogja nyújtani az asztali nagy monitoron, a kisebb netbookokon, a tábla gépeken és még a mobiltelefonok kijelzőjén is. Nem újdonság az a kijelentés, hogy az internet használat egyre nagyobb részben mobil eszközökön történik. Ennek tükrében a reszponzív megjelenés kiemelkedő fontosságú, ha nem akarunk látogatókat veszíteni.

Mivel az adminisztrációs terület is reszponzív felületet fog kapni, kényelmesen lehet majd végezni az üzemeltetési feladatokat egy tábla gépről is bármerre járunk. Nem leszünk az íróasztalhoz kötve.

Az „élő szerkesztés” funkciót is tovább fejlesztik. A webhely tulajdonos közvetlenül a weboldalon módosíthat a felületen. Mostmár az egyes tartalmi részek elhelyezkedésén túl lehetőség lesz színek és betűk megváltoztatására néhány kattintással technikai tudás nélkül.

Újra tervezett oldalak

Egy nagyon praktikus bannerkezelést igérnek a fejlesztők. A legkülönfélébb oldalakra (új termékek, best-sellers, kategória oldalak, stb.) külön-külön beállítható lesz, hogy milyen promóció jelenjen meg.

Fejlett menü

Az új navigációs menü sokkal hatékonyabb és látványosabb lesz. Az egyes menüelemeket kiemelhetjük vagy promóciót is megjeleníthetünk, ezzel növelve az eladásokat.

Termékek gyors nézete

Segítségével a látogató bővebb információt kaphat egy termékről csak azzal, ha a mutatót a rövid leírás vagy egy kép fölé viszi egy listában anélkül, hogy egy új oldalt be kellene töltenie.

Termékek lista vagy rácsos elrendezése

A böngészési élményt növeli, hogy a látogató maga választhatja ki, hogy a termékeket egymás alatt egy listában elrendezve szeretné látni vagy inkább táblázatos (több hasábos) elrendezésben. Az ügyfélnek ez könnyebb navigációt és jobb átláthatóságot jelent ami a konverziót javíthatja.

Átdolgozott termék adatlap

A kereskedők visszajelzése alapján még hatékonyabb elrendezést alakítottak ki a termékek adatlapján, hogy a látogató minden fontos információt már első ránézésre megkapjon.

Termékek értékelése és vásárlói hozzászólások

Mivel a vásárlók fontosnak tartják mások véleményét ezek a funkciók beépítésre kerülnek az új verzóba. Ebben az esetben az értékelés az újdonság, mivel a hozzászólásokra eddig is volt lehetőség.

A felsoroltakon kívűl még számos újdonság várható. A fejlesztés folyamát a http://www.prestashop.com/en/progress-1-6 weboldalon kísérhetjük nyomon. Az alfa verzió már letölthető. A végleges verzió megjelenése február környékén várható.

 

Közelgő újdonságok az 1.6-os verzióban

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük