Sok oldalon találkozhatunk élő chat alapú ügyfélszolgálattal. Itt az oldal jobb alsó sarkában is megbúvik egy ilyen szolgáltatás. Ma már nem kell komoly programozói munkát elvégezni (vagy megfizetni) azért, hogy a saját oldalunkat is felruházzuk egy ilyen funkcióval. Számos szolgáltató cég kínál könnyen adaptálható megoldást.

Két népszerű, ingyenesen is használható élő chat megoldás a Zopim és az Olark:

Zopim logo
Zopim
Olark logo
Olark

 



Az online értékesítés fontos eleme az ügyfélszolgálat. Gyakran ezen múlik, hogy végül kinél vásárol az ügyfél. Sok vásárlás veszik el, amikor az oldalra látogató nem kap azonnal választ egy kérdésére. Hiába van az oldalon feltüntetve az email cím és a telefonszám. Sokszor nem használják a látogatók ezeket a lehetőségeket. Ilyenkor félbemarad a vásárlás (és lehet a konkurenciánál próbálkozik újra).

Többet fogsz keresni ha, alkalmazod

Az élő ügyfélszolgálati chat szolgáltatás csökkenti az „otthagyott” kosarakat, segít a vásárlás irányába elmozdítani a „tébláboló” csak nézelődő látogatót, akik feltehetően most még nem vásároltak volna. De ha most nem is vásárolnak, akkor is nagyobb valószínűséggel (és nagyobb bizalommal) térnek majd vissza az oldalra. Egyszóval hatékonyan növeli a konverziót.

A két szolgáltatás hasonló eszközöket biztosít a felhasználónak:

  • Könnyű integrálni saját weboldalunkra
  • Az ügyfél egyetlen kattintással beszélgetést kezdeményezhet az ügyfélszolgálattal
  • Az operátor is bármikor megszólíthatja az oldalra látogatót
  • Élő statisztika az operátor számára (melyik oldalon tartózkodik az ügyfél, honnan érkezett – nyelv/ország, mennyi ideje van az oldalon, hány oldalt nézett meg eddig, melyik oldalakat/termékeket nézte meg). Ez egy nagyon élvezetes szolgáltatás. Érdekes élőben figyelni, hogy éppen mit csinálnak az oldal látogatói és alkalomadtán interaktív módon támogatni őket.
  • Emailküldési lehetőség az operátornak, ha az offline van. Ilyenkor gyakorlatilag egy üzenetküldő űrlappá alakul át a felület. Mivel folyamatosan elől lehet ez egy nagyon praktikus megoldás.
  • Több chatklienssel is együttműködnek. Így akár a kedvenc chatprogramunkat is használhatjuk.

Az ingyenes verziók a két rendszeren eltérő korlátozásokkal rendelkeznek

Zopim:

  • Csak egy operátor (ügyfélszolgálati munkatárs) lehet
  • Egy időben csak egy beszélgetés folytatható. Ilyenkor a többi látogató úgy látja, mintha az operátor offline állapotban lenne.
  • Az előzmények 14 napig elérhetőek és a statisztikák is szegényesebbek
  • A felület kinézete csak kis mértékben módosítható

Olark:

  • Egy operátor, de egy időben több beszélgetést is folytathat (max. 5)
  • Havonta max. 20 beszélgetés engedélyezett

Egy átlagos webáruháznak szüksége lesz valamelyik fizetős csomagra, mivel az ingyenes csomagok üzleti célra nehezen használhatóak. Ha mégis az ingyenes megoldást választjuk az Olark valamivel több mozgásteret enged meg.

Plusz szolgáltatások

A fizető csomagok mindkettő rendszerben olyan plusz szolgáltatásokat tartalmaznak, amik alkalmazása komoly előnyt biztosít.

  • kapcsolat CRM rendszerrel
  • Chat megjelenésének szabályozása. Ennek segítségével nagyon kifinomultan szabályozható, hogy hogyan is viselkedjen az alkalmazás. Pl. beállítható, hogy csak X oldal megtekintése után jelenjen meg, automatikusan küldhet üzenetet ha a látogató bizonyos idő elteltével is tétlenkedik. Például ilyenkor egy „Miben segíthetek?” üzenet sokat lendíthet az ügyön. De beállítható az is, hogy pl. a blog oldalon ne jelenjen meg ez az üzenet (felesleges megzavarni az olvasót) de a termék- és a megrendelésoldalon jelenjen meg …és még ezerféleképen variálható lehetőségek.
  • Kibővített statisztikák
  • Több operátor és több egyidejű beszélgetés
  • Olark esetében a látogatót az operátor átirányíthatja egy konkrét webcímre, a látogató beavatkozása nélkül,
  • Közös böngészés (co-browsing). Az operátor és a látogató ugyanazt látja. Az operátor közbe tud avatkozni, rá tud mutatni elemekre az oldalon, stb… (ezt is az Olark-nál láttam, de lehet a Zopim is rendelkezik ilyen funkcióval)
  • Mobilelérhetőség. Telefonra vagy tablet-re telepített alkalmazás segítségével az ügyfélszolgálat nincs helyhez kötve. Ez óriási!
  • És még számtalan hasznos dolog…

Mindkettő rendszert folyamatosan fejlesztik, így végleges összehasonlítást nehéz lenne tenni. Több fórumon írták, hogy az Olark csapata gyorsabb és jobb kiszolgálást biztosít. Valamint a kinézet is jobban személyre (oldalra) szabható. Jó pofa dolog, hogy a közelgő ünnepnapok előtt az adott alkalomhoz illő kinézetet kínálnak. A bronz csomag havidíja nagyon kedvező, mindössze 15 USD. Elmondható, hogy ennek a többszörösét termeli meg. Talán már egyetlen vásárlás alkalmával megtérül.

Ingyenes Presta shop modulok ajándékba:

 

Regisztrálás az Olark szolgáltatására >>

Regisztrálás az Zopim szolgáltatására >>

 

 

Élő ügyfélchat Prestashop oldalra egyszerűen

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük